נתניהו: "איראן החלה להכניס טילים מדוייקים לתימן כדי לפגוע בישראל"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "איראן החלה להכניס טילים מדוייקים לתימן כדי לפגוע בישראל"
    צילום: פלאש 90
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין, בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו התייחס בפגישתו לסנקציות הכלכליות הכבדות שהשיתה ארה"ב על איראן וקרא לממשל האמריקני להכביד את הסנקציות עוד יותר, במטרה למוטט את מימון הטרור העולמי.

    ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח הפגישה למתיחות הגדולה מול איראן. בפתח דבריו שיבח את הנשיא על החיסול המוצלח, "ראשית, אני מבקש לברך את הנשיא טראמפ, את הכוחות המזויינים של ארה"ב ואת העם האמריקני על הפעולה המוצלחת נגד אל-בגדאדי. טוב שהרוצח הזה קיבל את מה שמגיע לו. אנו נמצאים עדיין בעיצומו של מאבק נגד הטרור, נגד הסונים הקיצוניים בהובלת דאע"ש, אך גם נגד השיעים הקיצוניים בהובלת איראן ששולחת זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון".

    עוד הוסיף התניהו: "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדוייק. הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

    נתניהו ציין כי "למרות ההצלחה האדירה אתמול והפעולה נגד מנהיג דאעש, עדיין מוטל עלינו מאמץ כביר במאבק נגד כוחות טרור אחרים ונגד מדינת הטרור – איראן".

    ראש הממשלה סיפר על היחסים ההדוקים עם ארה"ב שנמצאים בשיא של כל הזמנים, "אנו נהנים מתמיכה אדירה מארה"ב במאמצים אלה בשני ערוצים. הראשון, בסיוע הצבאי שארה"ב נותנת לנו בנדיבותה, והשני, במאמצים שאתה והנשיא טראמפ מובילים כל הזמן בהגברת הסנקציות על איראן. לאחרונה הוספתם את הסנקציה נגד הלבנת כספים שנוגעת בבנקים. זהו כלי חזק מאוד בנוסף לאחרים שהטלתם".

    נתניהו דחק בארה"ב להכביד את הסנקציות כנגד מדינת הטרור, "אני קורא לכם להטיל סנקציות נוספות. אנו רואים בבירור שיכולותיה של איראן להשתמש בתוקפנותה, לפתח את כלי המוות שלה, להפיץ את התנהגותה הזדונית – יכולות אלו מצטמצמות ככל שתחזקו את הסנקציות ותקשו עליהם נגישות למזומנים. אנו רואים את זה בכל רחבי המזרח התיכון".

    בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, יועצו הכלכלי של רה"מ אבי שמחון ובכירים נוספים.



    0 תגובות